Synology NAS tulajdonosaként bosszantó helyzetet tud eredményezni, amikor lehuppansz a TV elé, néznél valamit a NAS-odról, és azt látod, hogy a szervered nem elérhető. Először azt gondolod, hogy a tv-vel van a baj, de mobilapplikációval sem éred el a szervert.

Ekkor nekiugrasz a laptopodnak, bejelentkezel a DSMbe, és a plex ikonra kattintasz, akkor bizony látod, hogy a plex megnyílása helyett egy új ablakban csak hibaüzenetet kapsz.

A Csomagközpontban (Package Center)-be bekukkantva viszont észreveszed, hogy a futtatás gombra lehet kattintani, ami azért furcsa, mert ha futna a szoftver, akkor ugye nem lehetne még egyszer elindítani. Mindegy, rákattintasz, hogy „Run” (Futtatás).

Ezt követően pedig gond nélkül nyílik az új ablak böngészőben a plex logóval. Mobilappot leellenőrzöd, ismét van kapcsolat. Ez mind szép és jó, viszont idegesítő, ha egy héten háromszor elő kell szedned a pc-t, és el kell indítanod a plexet manuálisan.
Anélkül, hogy itt most a végére járnánk, hogy mitől kapcsolhat le (ennek számos oka lehet), a tűzoltó megoldás nagyon egyszerű lesz: A DSM vezérlőpultjában a task scheduler (azaz feladat időzítő) menüben egy új teendőt lehet létrehozni, amit úgy tudunk beállítani, hogy mondjuk minden este 9-kor indítsa el a DSM-ünk a plex-et.

Ezzel készen is lennénk. Aztán hogy miért kapcsol le alkalomadtán, annak érdemes később a mélyére nézni.
